Borisom Oravcom a Dávidom Mikšom

01.07.2015 14:25

 

Po dvoch rokoch sa tešia opäť. Slovenskí hokejbalisti  obhájili vo švajčiarskom Zugu titul svetových šampiónov z kanadského St John's. Zlatým gólom rozhodol nedeľňajší finálový zápas kežmarský rodák Boris Oravec. Pozhovárali sme sa s ním.

Ste dvojnásobným majstrom sveta v hokejbale. Je titul ťažšie obhájiť, alebo ho získať prvý raz?

„Obhájiť. Vo vyraďovacej fáze sme tento krát schytali ťažký žreb. Bolo náročné držať hlavy pozitívne, pokojné, neupadnúť do delíria.“

Kam vo svojej kariére radíte zlato zo švajčiarskeho Zugu?

„Odcitujem slová nášho lídra Stana Petríka - najťažšie vydretý titul v kariére. Nikdy som nezažil takú cestu, akou je vydláždené švajčiarske zlato.“

Turnaj ste rozbehli rozpačito. Kde družstvo našlo silu zvrátiť nepriaznivý chod udalostí?

„Úprimne. Ani raz som sa o výsledky nebál. Aj keď tiekli nervy a nevyhrávali sme, veril som v naše schopnosti. Akási vnútorná sila nás držala nad vodou. Tvorili sme súdržný tím, jednu krvnú skupinu. Som veľmi šťastný, že som mohol byť súčasťou tejto partie na najvyššom podujatí. Vážim si v nej každého člena.“

Kedy sa vám počas MS nedýchalo ľahko?

„Vo chvíľach, keď som nedostaval šancu. Nemohol som preukázať svoje zručnosti. Našťastie, tréneri poskladali výborné mužstvo a moji spoluhráči potiahli aj za mňa.“

Ťahali fantasticky. Zrazu ste nastupovali na finále. Ako ste ho videli vlastnými očami?

„Prvú tretinu nás Američania jednoznačne prehrávali. Po prestávke sme však v sebe objavili silu priebeh duelu zvrátiť. Je neuveriteľné akým spôsobom. Za spoločný cieľ sme vypustili dušu a obetovali srdce.“

Aké pocity vás zaplavili potom, čo ste vo finále šampionátu strelili v predĺžení rozhodujúci presný zásah?

„Mal som v hlave jediné. Prosil som o víťazný gól celý vesmír. V príprave som obetoval veľa, drel, žil len pre jedno. A ono sa to splnilo.“

Direktoriát vás vyhlásil najlepším hráčom najdôležitejšieho zápasu. Snívali ste niekedy o takej pocte?

„Možno niekto povie, že som namyslený, no sníval. Sníval som a tvrdo pracoval. Potil som krv, šiel cez bolesť. Našli sa ľudia, ktorí hovorili stoj. Ja som ale stále videl svoj cieľ. Teraz? Žijem svoj sen.“

Komu pripisujete zásluhy na fantastickom úspechu?

„Tímu. Bolo ohromné sledovať chalanov za nepriaznivého stavu. U každého som videl túžbu zvíťaziť. Zápasy play-off neskôr iba potvrdili, že sme jedna rodina.“

Kto počas šampionátu prekvapil, prípadne z družstva vyčnieval?

„Menovať nikoho nebudem. Celý mančaft hral s úžasnou pokorou, chlapci sa jeden nad druhého nevyvyšovali. Titul patrí všetkým, vrátane členov realizačného tímu. Skladám pred nimi klobúk.“

Čo by ste chceli v hokejbale dosiahnuť do budúcna? Kam povedú vaše kroky?

Dnes, teoreticky zajtra, som majster sveta. Potom ma už čaká tvrdá robota. Iba tá má priblíži k ďalším snom. Zaspať na vavrínoch nemôžem, chcem rásť. Nasleduje letná zaberačka smerom k novej extraligovej sezóne. V drese MŠK Kežmarok by som rád potiahol čo najďalej.

 

KTO JE BORIS ORAVEC

Narodil sa 24. marca 1990 v Kežmarku. Rýchlonohý kanonier dokáže alternovať na poste centra či pravého krídla. S hokejbalom začínal popri hokeji na dopravnom ihrisku. Je dvojnásobný svetový hokejbalový šampión, najlepší hráč finále MS 2015. Háji farby extraligového tímu MŠK Kežmarok. Trénuje tiež v Reds crew trainings pod dohľadom osobného kouča Dávida Mikšu.

BORIS ORAVEC OČAMI TRÉNERA DÁVIDA MIKŠU

„Borisov výkon mal počas MS stúpajúcu tendenciu. S ním stúpal i čas strávený na povrchu. Boris je typ hráča, ktorý dokáže svojou bojovnosťou vytvoriť niekoľko gólových príležitostí, no potrebuje ostať v tempe a byť na ihrisku čo najviac. Má neuveriteľnú túžbu vyhrávať, vytrvalosť a vieru otočiť aj zdanlivo stratené. To myslím rozhodlo finálový zápas. Jeho predstavenie v Zugu by som v kocke zhodnotil takto – veľa vytvorených príležitostí, niektoré zbytočné vylúčenia, neskutočná bojovnosť v útočnom pásme a neuveriteľný výkon na záver.“