Dávidom Mikšom

07.12.2015 19:53

 

Vedenie MŠK MIMISOLAR Kežmarok deklarovalo pred štartom aktuálneho ročníka slovenskej hokejbalovej extraligy útok na vyššie poschodia než je vlaňajšie siedme miesto. Až ostré zápasy ukázali, akú silu družina kouča Dávida Mikšu skrýva. Jesennú časť sme s ním zhodnotili.

Vo vyrovnanej súťaži zimujete na solídnej piatej priečke, keď ste z pätnástich jesenných duelov vydolovali dvadsaťštyri bodov. Odzrkadľujú čísla doterajšie výkony mužstva?

„Myslím, že áno. Naše výsledky boli ako na hojdačke. Mrzia niektoré stretnutia, v ktorých sme nezvládli určité pasáže hry, no celkovo som s postavením mužstva v tabuľke spokojný.“

Ktoré merania síl vám utkveli v pamäti a na ktoré by ste najradšej zabudli?

„Najradšej by som zabudol na domáce vystúpenie so Skalicou. Prehrali sme 7:0, pričom do stavu 3:0 sa hral obojstranne výborný hokejbal. Skalica zvíťazila zaslúžene, rozdiel je však krutý. Ďalší zápas, čo škrie, sme zohrali doma proti majstrovskej Nitre. Po prvej tretine som veril, že neprehráme, ibaže potom sme sa nechali zbytočne vylučovať a to nás pochovalo. Z víťazstiev si najviac vážim to v Martine. Tam sme hrali veľmi dobre.“

S čím ste ako tréner po jeseni spokojný a kde naopak, musí družstvo pridať?

„Teší ma prístup chlapcov k tréningu. Na každom mám pocit, že nás nemôže nik poraziť. Tréning ale nie je zápas. Ak sa niektorí chalani zbavia nervozity vyplývajúcej z ťarchy duelov, budeme ešte silnejší. Spokojný nie som s disciplínou. Mnohé vylúčenia s udeleným vyšším trestom nemuseli byť. Potrebujeme na tom zapracovať.“

Pred rozbehom ligy sa často omieľala slabá presilovková efektivita kežmarského celku.

„Od môjho príchodu sme presilovky počas tréningov pilovali, skúšali sme tiež rôzne varianty, no v stretnutiach sa to prejavuje len zriedka. Stále platí, že početné výhody nie sú našou silnou stránkou. Posledné zápasy však ukázali, že sme sa zlepšili aj v tejto hernej činnosti.“

Ste mladý perspektívny kormidelník. Ako vás tím vníma?

„Predtým, než som nastúpil na pozíciu hlavného kouča, som dva roky pri mužstve pôsobil ako vedúci kondičnej prípravy. Okrem toho som obliekal kežmarský dres. Chlapci ma poznajú. Myslím, že ma v mnohých veciach rešpektujú a za to im ďakujem. Samozrejme, nie vždy je ľahké sa odosobniť. Zvlášť, ak tridsiatnikom v kabíne niečo hovorí 26-ročný tréner. Hoci, a to chcem spomenúť, sám sa za neho zatiaľ nepovažujem.“

V čom spočíva váš koučing?

„Vždy, i vtedy, keď som hrával, som si všímal hru súpera, hru našich hráčov. Robím to stále. Z lavičky vidím navyše nové veci. Takže potom referujem chlapcom v čom sme slabší, v čom lepší, čo by na súpera mohlo platiť. Mojou úlohou je družstvo upokojiť alebo ho vyburcovať. K tým individualitám, o ktorých viem, že znesú aj kus kritiky, prehovorím osobne. Veľmi mi pomáha kapitán Šlachtič či partia, ktorá má skúsenosti z reprezentácie. Najdôležitejšie je, aby chalani medzi sebou v päťkách komunikovali. To nám v minulosti chýbalo.“

Zimná prestávka potrvá do konca februára. Čo mužstvo čaká?

„Od hokejbalu si najprv oddýchneme. Po vianočných sviatkoch začíname kondičnú prípravu v Reds Crew Trainings, kde to vediem. Neskôr, niekedy počas februára, cestujeme na turnaj Winter Cup v Gajaroch. Na Záhorí obhajujeme titul. Bude to pre nás zároveň test pred jarnou časťou sezóny.“

Aké vyhliadky na jar máte? Koľko vašich konkurentov môže reálne bojovať o play-off?

„Tých konkurentov je neúrekom. Od tretieho po deviate miesto môže každý skončiť v prvej štvorke. Našim cieľom je dostať sa práve tam, pretože play-off chceme začať doma. V takom prípade by sme súčasne hovorili o najlepšom umiestnení Kežmarku po základnej časti v histórii klubu. Verím, že sa nám to podarí. Čakajú nás ale náročné duely. Zbierať body preto musíme hneď od začiatku.“

Plánujete družstvo smerom k rozhodujúcim bitkám posilniť?

„Ťažko povedať. Uvidíme, aké možnosti sa nám otvoria, kto postúpi do vyraďovačky a kto nie. Konkrétne posily zatiaľ vo výhľade nemáme. Ak nerátam Patrika Svitanu, ten na súpiske figuruje, s ním počítame. Samozrejme až potom, čo mu skončí hokejová sezóna.“

A čo Dávid Mikša? Existuje šanca, že kežmarské farby bude v novom roku hájiť z pozície hráča?

„Nie, túto sezónu nenastúpim. Moje koleno nie je v stave, aby som dokázal odohrať ťažké zápasy. Skúšal som zľahka futbal a cítil som ho ešte veľmi dlho. Je mi to ľúto, no hokejbal je veľmi nešetrný ku kĺbom. Takže, tento ročník bude ešte bezo mňa.“

Dvojnásobný hokejbalový majster sveta a jeden z najlepších extraligových borcov Boris Oravec raz povedal, že túži vyhrať s Kežmarkom titul. Aký osobný cieľ si pred seba kladiete vy?

„Pokiaľ by sme tento rok získali medailu, bolo by to neskutočné. To je mojim cieľom. Pochopiteľne, zlatá placka má najsilnejšiu chuť.“

 

Interview doplnené o fotografiu vyšlo v týždenníku Noviny Spiša, 8. 12. 2015. V novinových stánkoch v predaji do 14. 12. 2015 (vrátane).