Patríciou Garčarovou

14.07.2015 21:20

 

Patrícia Garčarová bude na majstrovstvách sveta atlétov do 17 rokov v kolumbijskom Cali od 15. do 19. júla reprezentovať Slovensko. 15-ročná spišskonovoveská šprintérka pobeží hladkú stovku a dvojstovku. 

10. júla nabrala slovenská výprava z viedenského letiska kurz Južná Amerika. Deväťčlennú skupinu pretekárov doplnila trénerská a lekárska zložka na čele s podpredsedom SAZ Vladimírom Gubickým. Medzi nominovanými nechýba atlétka TJ Tatran Spišská Nová Ves a AK Olymp Brno Patrícia Garčarová.

Sedíte v lietadle smerujúcom na majstrovstvá sveta. Ako tento fakt vnímate?

„Pociťujem obrovskú radosť. Šampionát predstavuje veľký medzník v mojej športovej kariére, niečo čo som doteraz nezažila. Pozitívne emócie spojené so zodpovednosťou sú na mieste.  Súčasne pre mňa ide o veľké zadosťučinenie, pretože si môžem povedať, že obetovaný voľný čas, tréningy a poctivá práca sa nakoniec vyplatili. Svoju účasť na šampionáte tiež beriem ako príležitosť stretnúť skvelých pretekárov z celého sveta. Verím, že takáto skúsenosť ma posunie ďalej.“

Pôjde v Kolumbii o vašu reprezentačnú premiéru?

„Nie. Farby Slovenska som hájila už vlani na septembrových Európskych hrách atletiky v Brne, ako aj na medzinárodných mítingoch v máji 2015 v Tiszajvarosi a v Brne.“

Do záverečného výberu MS zrejme nebolo jednoduché sa prepracovať.

„Splnila som nominačné kritéria vypísané slovenským atletickým zväzom, ktoré boli veľmi prísne. Časy 12,23 sek. na 100m a 24,95 sek. na 200m z júnových MSR juniorov v Nových Zámkoch tak zaručili nielen zisk dvoch zlatých medailí, no predovšetkým spomínanú miestenku.“

S akými osobnými cieľmi do Južnej Ameriky mierite? S čím budete spokojná po návrate domov?

„Mojim prvoradým cieľom je prekonať osobné rekordy. Ak sa mi to podarí, budem veľmi spokojná.“

Postavíte sa na štart dvoch najkratších hladkých šprintov. V ktorej z disciplín si veríte viac?

„Ako žiačka som milovala beh na 150m, čiže ani stovka ani dvestovka pre mňa cudzie nie sú. Verím si však viac na kratšej trati, tá je môjmu srdcu predsa len bližšia. V nej rozhodujú aj tie najmenšie detaily.“ 

Kam by ste to chceli v budúcnosti dotiahnuť?

„Túžim sa dostať minimálne na najvyššiu európsku úroveň,  zmeniť bradaté slovenské rekordy v šprinte na sto i dvesto metrov. No a samozrejme, chcem reprezentovať Slovensko na olympijských hrách. Tým by som zviditeľnila tiež mesto a klub.“

 

KTO JE PATRÍCIA GARČAROVÁ

Narodila sa 13. septembra 1999 v Spišskej Novej Vsi. Atletiku miluje. Od roku 2009 preteká za miestny klub TJ TATRAN a najnovšie i za český atletický oddiel AK OLYMP BRNO. Voľný čas vypĺňa tréningom, lyžovaním, plávaním, prípadne turistikou. Jej najobľúbenejšími atlétmi sú Američania Allyson Felixová a Carl Lewis. Sponzora nemá, podporujú ju rodičia.

 

Interview doplnené o fotografiu vyšlo v týždenníku Noviny Spiša, 14. 7. 2015. V novinových stánkoch v predaji do 20. 7. 2015 (vrátane).