Petrom Vernarcom

15.12.2015 09:07

 

Slovenská futsalová reprezentácia cez víkend žiarila. Fantastický postup mužských zložiek do play-off MS 2016 v Kolumbii, v rozhodujúcom zápase hlavnej fázy kvalifikácie zdolali Slováci úradujúcich majstrov Európy Talianov na ich pôde 2:1, podčiarkla omladina do 19 rokov triumfom na medzinárodnom turnaji V4 v Ostrave. Jedného zo strojcov druhého úspechu, Petra Vernarca, sme oslovili.

Množstvo reprezentačných zrazov ste konečne pretavili do ostrého štartu za slovenskú devätnástku. Debut ste si osladili prvenstvom na silne obsadenom turnaji.

 „Reprezentačnú premiéru som si odbil ešte pred spomínaným turnajom, kedy sme zohrali prípravný zápas proti bratom Čechom. Napriek vyrovnanému priebehu sme im podľahli 1:6. Trochu ma mrzí, že som v stretnutí nevyužil za stavu 0:3 veľkú šancu, ktorá mohla výsledok ovplyvniť.“

Ako sa ukázalo neskôr, prvotné zakopnutie družstvo nerozhádzalo. Čo vás stmelilo?

 „Slová trénera Ondrušeka, že hoci sú všetky tímy výborné, my sme najlepší. Vštepil nám víťaznú mentalitu. Po facke od Čechov sme proti Maďarsku nastupovali s cieľom zaváhanie odčiniť. Dlho sme prehrávali, no napokon sme ukázali charakter a na pokutové kopy (4:3) postúpili do finále. V ňom sme narazili na rozbehnuté Poľsko, ktoré sfúklo Čechov 5:0. Aj proti severným susedom sa nám podarilo zvrátiť nepriaznivý stav a vďaka výhre 4:2 oslavujeme zlato. Máme veľkú radosť zvlášť preto, že sme potvrdili starú pravdu o tom, že v kolektívnom športe nevyhrávajú jednotlivci, ale skvelá partia.“

Sladká premiéra však pre Petra Vernarca znamená súčasne koniec v reprezentácii do 19 rokov. Budete hájiť slovenské farby i naďalej?

 „Keďže sme sa lúčili viacerí, tréner nám poďakoval za vzornú reprezentáciu krajiny. Spravili sme dobré meno klubom a samým sebe. Samozrejme, nesmieme sa s tým uspokojiť. Osobne budem robiť všetko pre to, aby som sa jedného dňa ocitol v reprezentačnom drese U21.“

K naplneniu tohto sna potrebujete pravidelne hrávať, byť na očiach.

„Ak človek nehráva na klubovej úrovni, jeho výkon klesá o päťdesiat percent. V mojom veku je dôležité absolvovať čo najviac ťažkých duelov. Keď som odchádzal do Bratislavy, prišla ponuka vyskúšať si futsalovú extraligu. Nad zmenou som rozmýšľal, no nakoniec som ostal verný „svojim“. Veľmi si vážim, že Poprad mi dal šancu ako mladíkovi. Aj druhá najvyššia slovenská súťaž má svoju kvalitu.“

Okrem futsalu sa pohybujete vo veľkom futbale. Čo sa zmenilo po vašom odchode do hlavného mesta republiky?

Spod Vysokých Tatier som zamieril do Bratislavy počas leta. Jedným z dôvodov bola skúška v rakúskom klube USV Gawensteil, kde som následne trénoval. Koncom septembra sa k tomu pridružila vysoká škola a odbor manažmentu na Komenského Univerzite v externej forme štúdia. A krok z pohľadu futbalu? V Rakúsku sú aj v nižších súťažiach lepšie podmienky či kvalitnejšie ihriská.

Ktorý z dvojice odlišných športov preferujete?

 „Oba ma nesmierne bavia. Snažím sa nájsť zlatú strednú cestu, rásť futsalovo i futbalovo. Ak by som sa totiž rozhodol len pre jeden šport, ten druhý by mi chýbal. Futbalu sa venujem odmalička a je to práca, ktorú chcem robiť najdlhšie ako sa bude dať. Na druhej strane, počuť slovenskú hymnu pred zápasmi futsalovej reprezentácie je ohromná vec. A je to tiež pocit zadosťučinenia, že všetko čo robím zmysel má.“

Čím to je, že do futsalových reprezentácii postupne prenikajú i iní hráči z Popradu? Komu za to vďačia?

„Hľadajme za tým koncepčnú a systematickú prácu s mládežou. V Poprade vidím mnoho talentov. Pokiaľ budú mať záujem, dotiahnu to veľmi ďaleko. Už teraz ale môžeme ďakovať skupine ľudí, čo sa okolo popradského futsalu dennodenne točí. Spomeniem prezidenta FC K_Corp Stanislava Kalakaja, manažéra Miroslava Kalnašiho, či kormidelníkov Tomáša Saba s Jozefom Vernarcom.“

Ostáva si zaželať, aby ani jeden z vás nezaspal na vavrínoch.

„Súhlasím. Preto idem do všetkého naplno a pozerám na najbližšie obdobie. Som šťastný, že ma podporuje rodina, priatelia a brat. Bez neho a Boha, by som nikdy nebol tam, kde som.“

 

KTO JE PETER VERNAREC

Narodil sa 26. mája 1996 v Poprade. Prvé futbalové kroky robil ako 6-ročný v rázovitej obci Vernár. Desať rokov obliekal dres FK Poprad. Momentálne je hráčom rakúskeho Mittendorfu. Kariéru futsalistu naštartoval pred dvomi rokmi v tíme FC K_Corp Poprad, ktorého farby háji dodnes. Hráva tiež PFL za Slovanet Poprad. Voľný čas vypĺňa šachom v tretej lige východ.

 

Interview doplnené o fotografiu vyšlo v týždenníku Noviny Spiša, 15. 12. 2015. V novinových stánkoch v predaji do 22. 12. 2015 (vrátane).